NCKH GV - CÁC CÔNG BỐ KHOA HỌC

Tên công trình
Loại công trình / Tên Tạp chí / Kỷ yếu hội thảo Tên tác giả thuộc Khoa TA Đóng góp  
Năm 2015-2016
Tìm hiểu mối liên hệ giữa triết học và ẩn dụ
Tạp chí Khoa Học Xã hội - TP. HCM, 2(198).  
Nguyễn Thị Kiều Thu
Đồng tác giả  
Đánh giá bản dịch: Tiêu chí chấm bài thi môn Biên dịch tại các trường đại học
Kỷ yếu Báo cáo hội nghị cấp trường. NXB Đại học Quốc gia TP HCM.
 
Nguyễn Thị Kiều Thu Tác giả  
Khảo sát thực trạng hoạt động đào tạo biên phiên dịch tiếng Anh tại một số trường đại học tại Việt Nam hiện nay.
Kỷ yếu Báo cáo hội nghị cấp trường. NXB Đại học Quốc gia TP HCM.
 
Nguyễn Thị Kiều Thu Đồng tác giả  
Oral English Communication Strategies among Vietnamese Non-majors of English at Intermediate Level.
Tạp chí Chuyên ngành Quốc tế ngoài ISI- American Journal of Educational Research. doi: 10.12691/
education-4-3-9.
 
Nguyễn Thị Kiều Thu
 
Đồng tác giả  
An Overview of research on communication strategies - An implication for future studies in Vietnam
Kỷ yếu hội thảo KH quốc tế: English Language Teaching – ICELT 2016 (pp. 556-579). University of Social Sciences & Humanities, Vietnam National University -HCMC. VNU HCM Publishing House. Nguyễn Thị Kiều Thu  
 
Tác giả
 
 
Syllabus design in English literature teaching.
Kỷ yếu hội thảo KH quốc tế: English Language Teaching – ICELT 2016 (pp. 132-148). University of Social Sciences & Humanities, Vietnam National University -HCMC. VNU HCM Publishing House.
 
 
 
Nguyễn Thị Kiều Thu
 
 
 
 
Đồng tác giả
 
Khảo sát các thành tố phụ trong danh ngữ tiếng Việt
Kỷ yếu Báo cáo hội nghị cấp trường khoa Việt Nam học - NXB Đại học Quốc gia TP HCM. Nguyễn Thị Kiều Thu  
Tác giả
 
Factors affecting task-based language teaching from teacher’s perspectives.
Tạp chí quốc tế chuyên ngành ngoài ISI.
Study in English Language Teaching- Scholink, 2(1), 108-122.
Lê Văn Tuyên  
 
Tác giả
 
The need for a change in assessing non-English major students at the tertiary level from teachers’ perspectives
Tạp chí quốc tế chuyên ngành ngoài ISI.
Study in English Language Teaching -Scholink,  2(2), 216-239
Lê Văn Tuyên  
 
Tác giả
 
An investigation of teaching effectiveness in tertiary English classes.
Tạp chí quốc tế chuyên ngành ngoài ISI.
International Journal on Studies in English Language and Literature (IJSELL) 3(4), 43-57.
 
Lê Văn Tuyên  
 
 
Tác giả
 
An investigation into the effectiveness of learning assessment for non-English major students at the tertiary level.
Tạp chí quốc tế chuyên ngành ngoài ISI. International Journal on Studies in English Language and Literature (IJSELL), 3(5), 14-31.
 
 
Lê Văn Tuyên  
 
 
Tác giả
 
An investigation into the use of the course book for non-English major students at the tertiary level
Tạp chí quốc tế chuyên ngành ngoài ISI. International Journal on Studies in English Language and Literature (IJSELL), 3(6), 14-30. Lê Văn Tuyên  
 
Tác giả
 
Năm 2017-2018
Khảo sát cách đánh giá môn dịch thuật tại một số trường đại học Việt Nam.
Tạp chí Phát triển Khoa học Công nghệ, ĐHQG TP. HCM, 20, 83-90. 
 
Nguyễn Thị Kiều Thu  
Tác giả
 
Dịch thuật theo hướng giao tiếp: một phương pháp dạy và học từ vựng  tiếng Anh hiệu quả cho các lớp tiếng Anh không chuyên.
Tạp chí Khoa Học Xã hội TP. HCM, 1(221), 65-75.
 
Nguyễn Thị Kiều Thu  
 
Đồng tác già
 
Lý thuyết hòa kết: văn hóa và cách con người tư duy.
Tạp chí Khoa Học Xã hội - TP HCM, 3(235), 64-72.
 
Nguyễn Thị Kiều Thu Đồng tác giả  
Vai trò của văn hóa từ góc nhìn của ẩn dụ ý niệm ‘Gương mặt”.
Tạp chí Ngôn ngữ, Viện Ngôn ngữ học.
 
Nguyễn Thị Kiều Thu  
Tác giả
 
A survey into the learning of English articles at the faculty of English Linguistics& Literature-HCM-USSH
Kỷ yếu Hội thảo (pp. 82-98). University of Social Sciences & Humanities, Vietnam National University -HCMC.
 
 
Nguyễn Thị Kiều Thu  
 
Đồng tác giả
 
An investigation into the effectiveness of the English as a foreign language course.
Tạp chí quốc tế chuyên ngành ngoài ISI. International Journal on Studies in English Language and Literature (IJSELL), 5(1), 53-60.
 
 
Lê Văn Tuyên  
 
Tác giả
 
An evaluation of a pilot implementation of the outcome-based education approach in an interpreting module.
Kỷ yếu Hội thảo HUTECH Science and Technology Conference (pp.326-325). HUTECH-Ho Chi Minh City-Vietnam.
 
 
Lê Văn Tuyên  
 
Tác giả
 
Outcome-based college English teaching: student satisfaction  with learning outcomes.
Tại chí quốc tế chuyên ngành ngoài ISI-International Journal on Studies in English Language and Literature (IJSELL), 6(3), 29-39.
 
Lê Văn Tuyên  
 
Tác giả
 
An investigation of difficulties encountered by EFL teachers in the application of strategies in teaching listening skill
Tại chí quốc tế chuyên ngành ngoài ISI-English Literature and Language Review, 4(1), 161-174.
 
 
Lê Văn Tuyên  
 
Đồng tác giả
 
Attitudes towards the Learning of Culture in English Language Learning Among Vietnamese High School Students
Kỷ yếu Hội thảo Third International TESOL Conference Promoting ELT: Diverse Perspectives and New Horizons at Ho Chi Minh City University of Education (pp.233-246). Ho Chi Minh City: Ho Chi Minh City University of Education Publishing House.
 
Trần Quốc Thao  
 
 
 
Đồng tác giả
 
The Use of English Vocabulary Learning Strategies among Vietnamese High School Students
Kỷ yếu Hội thảo Third International TESOL Conference Promoting ELT: Diverse Perspectives and New Horizons at Ho Chi Minh City University of Education (pp.223-232). Ho Chi Minh City: Ho Chi Minh City University of Education Publishing House. Trần Quốc Thao  
 
Đồng tác giả
 
EFL learners' perceptions of factors influencing learner autonomy development.
Tạp chí quốc tế chuyên ngành ngoài ISI- Kasetsart Journal of Social Sciences, 39(1),1-6. Trần Quốc Thao  
Đồng tác giả
 
The effectiveness of the intercultural language communicative teaching model for EFL learners.
Tạp chí quốc tế chuyên ngành ngoài ISI. Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education, 3(6), 1-17.
 
Trần Quốc Thao  
 
Đồng tác giả
 
The difficulties in ESP reading comprehension encountered by English–majored students.
Tạp chí thuộc HĐGS được tính 1 điểm
Journal of Foreign Studies, 34(2),151-161.
Trần Quốc Thao  
Đồng tác giả
 
Mô hình giảng dạy ngôn ngữ giao tiếp liên văn hóa cho người học tiếng Anh.
Tạp chí thuộc HĐGS được tính 1 điểm
VNU Journal of Social Sciences and Humanities, 4(4).
 
Trần Quốc Thao  
 
Đồng tác giả
 
The Roles of Technology in Promoting English-Majored Students’ Learner Autonomy: A Critical Look at HUTECH Context.
Kỷ Yếu Hội thảo- Technology and Science 2018 at Ho Chi Minh City University of Technology (pp.344-348). Ho Chi Minh City: Science and Technology Publishing House. Trần Quốc Thao  
 
 
Đồng tác giả
 
English-Major Students’ Perceptions of the Role of Culture in English Language Learning.
Kỷ Yếu Hội Thả Quốc Tế:  Language Teaching and Learning Today at Ho Chi Minh City University of Technology and Education (pp.253-270). Ho Chi Minh City: Vietnam National University – Ho Chi Minh Press.
 
Trần Quốc Thao  
 
 
 
Đồng tác giả
 
Factors Affecting EFL Reading Comprehensibility of Vietnamese Secondary School Students: A Case Study.
Kỷ Yếu Hội Thảo Quốc Tế: Language Teaching and Learning Today at Ho Chi Minh City University of Technology and Education (pp.289-302). Ho Chi Minh City: Vietnam National University – Ho Chi Minh Press.
 
Trần Quốc Thao  
 
 
 
Đồng tác giả
 
Enhancing learner autonomy in English reading classes.
Kỷ Yếu Hội Thảo Technology and Science 2018 at Ho Chi Minh City University of Technology.
 
Tống Thị Kim Ngân  
Tác giả
 
Application of David Nunan’s nine  steps to enhance learner autonomy in learning American and British Cultures and Societies at Ho Chi Minh City University of Technology
Kỷ Yếu Hội Thảo Technology and Science 2018 at Ho Chi Minh City University of Technology.
 
Tống Thị Kim Ngân  
 
 
Tác giả
 
Second year English majors’ autonomous learning in essay writing at HUTECH
Kỷ yếu Hội nghị Sáng tạo HUTECH 2018, 349-351.
 
Đỗ Thị Song Tuyến
 
Nguyễn Hòa Mai Phương
Đồng tác giả  
How to enhance the interaction in second language acquisition.
Kỷ yếu hội nghị khoa học công nghệ 2018. Nhà xuất bản khoa học và kỹ thuật.
 
 
Dương Bá Thanh Di
 
Đỗ Mạnh Cương
Đồng tác giả  
Application of David Nunan's nine steps to enhance learner autonomy in learning American and British cultures and societies at Hochiminh University of technology. 
Kỷ yếu hội nghi khoa học công nghệ 2018, 336-339.
 
 
Võ Quốc Đại
 
Đỗ Thị Hồng Nhung
 
Đồng tác giả
 
Năm 2019-2020
The impact of group dynamics on the success of language learning.  
 
Kỷ yếu hội nghị Khoa học và Công nghệ HUTECH 2019, 106.
 
 
Đỗ Thị Song Tuyến
 
Đỗ Mạnh Cương
Đồng tác giả  
Reality of English-majored freshmen’s self-study of listening skills. 
Tạp chí chuyên ngành Language Teaching and Learning Today 2019, 223-232.
 
Đỗ Thị Song Tuyến
 
Đỗ Mạnh Cương
Đồng tác giả  
Applying critical thinking skills to improve students' essay writing skills.
Tạp chí chuyên ngành ngoài ISI_ International Journal on Studies in English Language and Literature, 7(5), 27-37.
 
Nguyễn Thị Kiều Thu  
 
Đồng tác giả
 
Difficulties in translating TV programs in English into Vietnamese: A Study at Lam Dong Radio-Television Station.
Tạp chí chuyên ngành ngoài ISI-International Journal on Studies in English Language and Literature, 7(5), 13-26.
 
 
Nguyễn Thị Kiều Thu  
 
Đồng tác giả
 
Nghịch ngữ từ góc nhìn tri nhận.
 
Tạp chí Ngôn ngữ, Viện Ngôn ngữ học, 5, 43-57.
 
 
Nguyễn Thị Kiều Thu Tác giả  
An investigation into learners’ attitudes towards training metacognitive strategies in reading comprehension.
 
 
Kỷ yếu Hội Thảo- English Language Teaching – ICELT 2020  (pp. 111-138). University of Social Sciences & Humanities, Vietnam National University- HCMC. VNU-HCMC Press.
 
 
Nguyễn Thị Kiều Thu  
 
 
Đồng tác giả
 
Đánh giá chất lượng dịch trong đào tạo dịch thuật bậc đại học.
Tạp chí 1 điểm thuộc HĐGS-(7), 37-47.
 
 
Nguyễn Thị Kiều Thu Đồng tác giả  
A brief analysis of the relationship between teacher autonomy and learner autonomy in ESL/EFL education.
Kỷ yếu Hội thảo-HUTECH Science and Technology Conference (pp. 109). HUTECH-Ho Chi Minh City-Vietnam.
 
Lê Văn Tuyên  
 
Tác giả
 
An investigation into factors demotivating Students in EFL learning at tertiary level.
Tạp chí chuyên ngành quôc tế ngoài ISI-International Journal of English Literature and Social Sciences (IJELS), 4(3), 878-888.
 
Lê Văn Tuyên  
 
Đồng tác giả
 
Learner autonomy: Practices used and challenges encountered by EFL teachers in fostering learner autonomy at tertiary level.
Tạp chí 1 điểm thuộc HĐGS-VNU Journal of Foreign Studies, 35(4), 130-151.
 
Lê Văn Tuyên
 
Huỳnh Thị An
 
Đồng tác giả
 
Task-based language teaching: Task-based speaking activities used in EFL classrooms at tertiary level.
 
Tạp chí chuyên ngành quôc tế ngoài ISI-International Journal on Studies in English Language and Literature (IJSELL), 7(5), 1-12.
 
Lê Văn Tuyên  
 
Đồng tác giả
 
The use of first language in teaching ESP vocabulary to engineering students at a technical college.
Tạp chí chuyên ngành quôc tế ngoài ISI-English Literature and Language Review, 5(2), 17-26.
 
Lê Văn Tuyên  
 
Đồng tác giả
 
Factors affecting EFL students’ willingness to communicate in speaking Classes at the Vietnamese tertiary level.
 
Tạp chí chuyên ngành quôc tế ngoài ISI- International Journal of English Literature and Social Sciences (IJELS), 4(2), 252-262.
 
Lê Văn Tuyên  
 
Đồng tác giả
 
Effects of using contextual clues on English vocabulary retention and reading comprehension.
Tạp chí chuyên ngành quôc tế ngoài ISI-International Journal of English Literature and Social Sciences (IJELS), 4(5), 1342-1347.
 
Lê Văn Tuyên Đồng tác giả  
Difficulties Encountered and Strategies Used by Non-English Majored Students in Learning Reading Skills.
 
 
Kỷ yếu Hội thảo International Conference on Science, Technology and Society Studies (STS2020), (pp.283-291). HUTECH-Ho Chi Minh City-Vietnam.
 
 
Lê Văn Tuyên  
 
 
Đồng tác giả
 
Strategies used by undergraduate English-majored students in oral communication.
 
Tạp chí tính 1 điểm thuộc HĐGS VNU Journal of Foreign Studies, 36(1), 156-179.
 
 
Lê Văn Tuyên
 
Huỳnh Thị An
 
Trần Kim Hồng
 
Đồng tác giả
 
Factors affecting non-English majored students’ motivation in learning EFL at tertiary level.
Tạp chí chuyên ngành quôc tế ngoài ISI International Journal of English Literature and Social Sciences, 5(5), 1631-1645.
 
Lê Văn Tuyên  
 
Đồng tác giả
 
Factors causing students’ inhibition in English speaking performance.
 
 
Tạp chí chuyên ngành quôc tế ngoài ISI-International Journal on Studies in English Language and Literature (IJSELL), 8(4), 1-10.
 
 
Lê Văn Tuyên  
 
Đồng tác giả
 
Eleventh graders' actual use of English listening learning strategies at Duong Van Duong high school.
Tạp chí tính 1 điểm thuộc HĐGS -VNU Journal of Foreign Studies, 35(1), 114-130.
 
Trần Quốc Thao  
 
Đồng tác giả
 
Descriptive language in Snow Fall by John Branch.
Tạp chí chuyên nag2nh quốc tế-Suranaree Journal of Social Science, 13(2), 25-35. Trần Quốc Thao  
 
Đồng tác giả
 
Four aspects of English speaking difficulties encountered by tertiary English-majored students.
Tạp chí chuyên ngành-Journal of Science, Ho Chi Minh City Open University, 9(5), 50-60.
 
Trần Quốc Thao  
 
Đồng tác giả
 
Attitudes toward the use of TELL tools in English language learning among Vietnamese tertiary English majors.
Tạp chí tính 1 điểm thuộc HĐGS -VNU Journal of Social Sciences and Humanities, 5(5), 581-594.
 
 
Trần Quốc Thao  
 
Đồng tác giả
 
The use of phrasal verbs in English language research proposals by Vietnamese M.A. students.
Tạp chí tính 1 điểm thuộc HĐGS VNU Journal of Foreign Studies, 35(4), 114-129.
 
Trần Quốc Thao  
 
Đồng tác giả
 
The Important Roles of Project-Based Learning in Teaching English to High School Students.
 
Kỷ yếu Hội thảo-the International conference: Innovation and inspiration: Building the future of language education at HCMC Open University (pp.279-294). Ho Chi Minh City: Publishing House of Economics.
 
 
Trần Quốc Thao  
 
Đồng tác giả
 
Teaching English Grammar Communicatively: A Critical Look at the Roles of English Grammar in the EFL Context.
Kỷ yếu Hội thảo-International conference: Autonomy and motivation for language learning in the interconnected world at Ho Chi Minh City University of Technology and Education (pp.182-190). Ho Chi Minh City: Vietnam National University – Ho Chi Minh Press.
 
Trần Quốc Thao  
 
Đồng tác giả
 
Tertiary English Majors' Perceptions of the Importance of Learner Autonomy and Autonomous Language Learning Strategy Use.
Kỷ yếu Hội thảo-International conference: Autonomy and motivation for language learning in the interconnected world at Ho Chi Minh City University of Technology and Education (pp.102-113). Ho Chi Minh City: Vietnam National University – Ho Chi Minh Press.
 
Trần Quốc Thao
 
 
Võ Quốc Đại
Đồng tác giả  
Student teachers’ perception of their teaching competency assessed by a framework for assessing student teachers’ English teaching competency
Tạp chí 1 điểm thuộc HĐGS-VNU Journal of Foreign Studies, 36(3), 164 -177. Trần Quốc Thao
 
Tác giả  
Non-English majors’ employment of autonomous English lexical learning strategies.
Tại chí Chuyên ngành trong nước:
Journal of Science Ho Chi Minh City Open University, 10(3), 43-
Trần Quốc Thao
 
Tác giả  
Insights into tertiary English-majored students’ writing self-efficacy.
TNU Journal of Science and Technology, 225(10), 47-54. Trần Quốc Thao
 
Đồng tác giả  
Tertiary English-majored students’ perceptions toward the role of pronunciation in English language learning and their practicing strategies.
Tạp chí 1 điểm thuộc HĐGS VNU Journal of Social Sciences and Humanities, 6(2), 266-280. Trần Quốc Thao
 
Đồng tác giả  
Các yếu tố ảnh hưởng đến nhu cầu học tiếng Anh của sinh viên không chuyên.
Tạp chí Khoa học Đại học Mở Thành phố Hồ Chí Minh, 15(2), 100-111.
 
Trần Quốc Thao
 
Đồng tác giả  
The use of self-regulated language learning strategies among Vietnamese English-majored freshmen: A case study.
Tạp chí 1 điểm thuộc HĐGS -VNU Journal of Science: Education Research, 36(1), 1-10. Trần Quốc Thao
 
Đồng tác giả  
Insights into listening comprehension problems: A case study in Vietnam.
 
Tạp chí Chuyên ngành Scopus-
PASAA, 59 (January-June), 77-100.
 
 
Trần Quốc Thao
 
Đồng tác giả  
Non-English majors’ English speaking difficulties: a case study.
 
 
Kỷ yếu Hội thảo- International conference 2020: Language for global competence: Finding authentic voices and embracing meaningful practices at HCMC Open University (pp.246-288). Ho Chi Minh City: Publishing House of Economics.
 
 
Trần Quốc Thao
 
Đồng tác giả  
Tertiary English-majored students’ perceptions of learning communicative English grammar.
 
 
Kỷ yếu Hội thảo- International conference 2020: Language for global competence: Finding authentic voices and embracing meaningful practices at HCMC Open University (pp.532-556). Ho Chi Minh City: Publishing House of Economics.
 
Trần Quốc Thao
 
Đồng tác giả  
Attitudes towards Facebook-based activities for English language learning among non-English majors.
Kỷ yếu Hội thảo- International conference 2020: Language for global competence: Finding authentic voices and embracing meaningful practices at HCMC Open University (pp.624-643). Ho Chi Minh City: Publishing House of Economics.
 
Trần Quốc Thao
 
Đồng tác giả  
HUTECH’s English-majored students’ motivation and their achievement in English learning.
Kỷ yếu hội nghị khoa học cấp trường, 48-53
 
Đỗ Mạnh Cương Tác giả  
HUTECH English majors’ perceptions of problems with learning listening and note-taking skills.
Kỷ yếu hội thảo khoa học chuyên ngành cấp Khoa.
 
Đỗ Thị Song Tuyến
 
Đỗ Mạnh Cương
Đồng tác giả  
English speaking club's operations and activities from managerial perspectives. 
Kỷ yếu Hội thảo-Inter-faculty conference: Innovating language learning and teaching in the globalized context.
 
Phạm Quỳnh Trang
 
 
Võ Quốc Đại
Đồng tác giả  
Teacher’s perception of and difficulties in teaching culture components in American English File 1 from two cultural perspectives. 
Kỷ yếu Hội thảo-International Conference on Creative Teaching, Assessment and Research in the English Language (26-28 June, 2019), pp. 8-11. Malaysia: Universiti Putra Malaysia.
 
Hoàng Kim Mai Khôi
Nguyễn Phương Thảo
Đồng tác giả  
Teacher’s perception of and difficulties in teaching culture components in Active Skills for Reading
Kỷ yếu Hội thảo-HUTECH Conference on Science and Technology (19 July, 2019), 107.
 
Hoàng Kim Mai Khôi
Nguyễn Phương Thảo
Đồng tác giả  
Undergraduate Vietnamese EFL students’ perception of mind-mapping on reading skills
 
Kỷ yếu Hội thảo-first international conference on science, economics and society studies UEF 2020: Corporation and Global integration, pp. 525-532. Ho Chi Minh City: Finance Publishing House.
 
Hoàng Kim Mai Khôi
 
Nguyễn Phương Thảo
Đồng tác giả  
The effects of mind mapping Vietnamese EFL students’ reading skills. .
 
Tại chí chuyên ngành quốc tế ngoài ISI-Journal of Inquiry into Languages and Cultures, 4(2), 131-141.
 
Hoàng Kim Mai Khôi
 
Nguyễn Phương Thảo
Đồng tác giả  
Genre analysis of the reading passages in two English textbook series in Vietnam
Tại chí chuyên ngành quốc tế ngoài ISI. Journal of Inquiry into Languages and Cultures, 4(2), 214-229.
 
Hoàng Kim Mai Khôi
 
Nguyễn Phương Thảo
Đồng tác giả  
How Peer Tutoring in Pause, Prompt and Praise Model enhances reading skills of EFL/ESL low progress readers.
Kỷ yếu Hội thảo cấp trường- HUTECH 2019 Conference.
 
Trần Kim Hồng
Huỳnh Thị An
Đồng tác giả  
The use of peer Assessment and Teacher assessment in Reinholz’ (2016) assessment cycle.
Kỷ yếu Hội thảo cấp trường-Innovating Language Learning and Teaching in the Globalized Context. Trần Kim Hồng
 
Tác giả  
  1. genre analysis of Ielts Essays and Its Implication.
Kỷ yếu Hội thảo cấp trường-First International Conference on Science, Economics and Society UEF 2020.
 
Trần Kim Hồng
 
Huỳnh Thanh Quang
Đồng tác giả  
Motivation and language learning: A case study of an EFL learner from Vietnam.
Kỷ yếu Hội thảo cấp trường: Tích cực hóa người học trong giảng dạy ngoại ngữ, 54-68.
 
Huỳnh Thanh Quang Tác giả  
Using flipped classroom to enhance students’ autonomy in Writing 1 at HUTECH University.
 
Kỷ yếu Hội thảo cấp trường: Tích cực hóa người học trong giảng dạy ngoại ngữ, 16-21.
 
Ngô Bình Anh Khoa Tác giả  
Improving non-English major students’ intrinsic motivation in language learning.
Kỷ yếu Hội thảo UEF and HUTECH Conference: Innovating language learning and teaching in a globalised context.
 
 
Ngô Bình Anh Khoa Tác giả  
Đang cập nhật
14591920
×